استارلینک که تاکنون تجهیزات را بهصورت پرداخت یکباره در دسترس مشتریان قرار میداد، حالا از طرح جدیدی رونمایی کرده که با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار امکان اجاره سختافزار موردنیاز برای اتصال به اینترنت ماهوارهای را فراهم میکند. تجهیزات استارلینک شامل یک ترمینال برای دریافت سیگنالهای ماهوارهای و یک روتر برای قرارگیری در خانه کاربر است.
ضربالمثلی هست که میگوید «تره کاشتیم که قاتق نانمان شود، بلای جانمان شد»، بهطور دقیق مصداق همین اینترنت موجود در ایران است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مبالغ اضافه دریافت شده در طرح «اینترنت پرو» گفت: اپراتور موظف است مبالغی را که کاربران خارج از تعرفههای قانونی پرداخت کردهاند، بازگرداند.
دادههای جدید سامانههای پایش اینترنت نشان میدهد اگرچه بخشی از ظرفیت ارتباطی ایران با شبکه جهانی در روزهای اخیر بازیابی شده، اما شاخصهای ترافیکی و گزارشهای کاربران همچنان از ادامه محدودیتها و ناپایداری در دسترسی به سرویسهای بینالمللی حکایت دارد؛ بهطوری که فاصله محسوسی تا بازگشت کامل اینترنت به وضعیت عادی وجود دارد.
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نخستین نشست خبری گفت: یکی از تلخترین سوالاتی که من با آن مواجه می شوم اینترنت تا کی وصل خواهد ماند؟ این خیلی دردناک است.
وزیر ارتباطات میگوید که اگر چه اتفاقات یکی دو هفته اخیر نشان داد که اینترنت یکی از موضوعات بسیار پیچیده حکمرانی است، اما دولت به «اینترنت برای همه، باکیفیت و بدون تبعیض» باور دارد.
ستار هاشمی وزیر ارتباطات در نشست خبری به پرسشی درباره اینکه دوباره اینترنت قطع خواهد شد یا نه پاسخ داد.
وزیر ارتباطات در واکنش به مطرح شدن طرح استیضاح خود در مجلس گفت: «ما این موضوع را یک فرصت میدانیم تا دربارهاش با نمایندگان مردم بیشتر گفتوگو کنیم.»
ستار هاشمی از عوارض جدی قطعی اینترنت گفت و به این موضوع اشاره کرد که هنگام قطع بودن اینترنت نیز برخی از مسئولان رده بالای کشور به شهادت رسیدند.
یکی از نکات مطرح شده در نشست خبری وزیر ارتباطات موضوع «وایتلیست» بود که با ستار هاشمی تاکید کرد: «از نگاه کارشناسی قابل اجرا نیست.»