ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیسجمهور آمریکا متوهم است. از جنگ ۱۲ روزه تا کنون تهدیدات داشته، اما هیچ دستاوردی نداشته است.
فرمانده نیروی قدس سپاه نوشت: رژیم صهیونیستی باید بداند که اشغالگری، تجاوز و جنایات مستمر علیه مردم جنوب لبنان هرگز اراده ملت مقاوم لبنان و رزمندگان حزبالله را در هم نخواهد شکست.
معاون حقوقی و بینالملل وزارت خارجه نوشت:بیانیه مشترک اخیر تعدادی از کشورها درباره آنچه فعالیتهای تهدیدآمیز منتسب به ایران خوانده شده مجموعهای از اتهامات سیاسی، بیسند و کاملاً مردود است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به زبان انگلیسی در حساب شخصی خود نوشت: استراتژیهای اشتباه و تصمیمات بدون فکر، صحنه بازی را به شکلی فاجعهبار به نقطه صفر برمیگرداند.
سخنگوی سپاه نوشت: اگر آمریکا می خواهد شکست های قبلی خود را دوباره تجربه کند، پشیمان خواهد شد.
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) نوشت:با توجه به تهدیدهای اخیر آمریکا علیه زیرساخت های نفت ایران، اعلام می گردد یا صادرات نفت و گاز برای همه است و یا برای هیچ کس امکان نخواهد داشت.
معاون اول رئیس جمهور در فضای مجازی نوشت: امروز بنیه دفاعی و بازدارندگی ایران، فرسنگها فراتر از دوران دفاع مقدس سوم و هر مقطع دیگری است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که حملات آمریکا به کشتیهای تجاری و راهزنی دریایی، تهدیدی جدی علیه دریانوردی بینالمللی است.