×
×
آخرین اخبار تاپ علم
  • اهدای عضو بانوی آبادانی جان ۲ بیمار را نجات داد

  • کد نوشته: 47931
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
  • 22 بازدید
  • ۰
  • اهواز – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اهدای عضو بانوی ۵۴ ساله مرگ مغزی شده، جان دو بیمار نیازمند را نجات داد.

    اهدای عضو بانوی آبادانی جان ۲ بیمار را نجات داد

    به گزارش خبرنگار مهر، مسعود هدایت پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بانوی ۵۴ ساله‌ای که در پی سانحه تصادفی دچار مرگ مغزی شده بود، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت ولی‌عصر عج خرمشهر بستری و پس از انجام مراحل تخصصی و تأیید نهایی، به مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

    وی افزود: با رضایت خانواده ایثارگر این مرحومه، کلیه‌های وی به دو بیمار نیازمند شامل یک خانم ۵۹ ساله و یک آقای ۵۹ ساله پیوند شد.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با قدردانی از خانواده اهداکننده و تلاش تیم‌های درمانی گفت: پیوند اعضا جلوه‌ای از ایثار، انسان‌دوستی و فرهنگ والای بخشش است و این اقدام ارزشمند بار دیگر نقش مهم خانواده‌های فداکار و کادر درمان را در نجات جان بیماران نیازمند به عضو نشان داد.

    وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ اهدای عضو نیازمند آگاهی‌بخشی عمومی و مشارکت اجتماعی است و هر مورد اهدای عضو می‌تواند امید را به زندگی چند بیمار بازگرداند.

    مقالات مشابه آموزشی در تاپ علم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *